Inspirerende avond voor ondernemers

Centrum Nijverdal: daar moet je zijn! Dat was het thema van de inspirerende avond voor ruim 180 ondernemers en hun personeelsleden in het ZINiN Theater, november vorig jaar.

 

Jan Scheppink, voorzitter van winkeliersvereniging Op naar Nijverdal, trapte de avond in het bijzijn van burgemeester Anneke Raven af. ‘Samen met ondernemers, vastgoedeigenaren en de gemeente werken we aan een compact, compleet en toekomstbestendig centrum. Met als doel: het creëren van een plek waar de consument graag komt, een plek waar het plezierig werken is en een plek waar je trots op mag zijn’, aldus Scheppink.

Scheppink vervolgt: ‘Het afschaffen van het betaald parkeren en de herinrichting van de Grotestraat zijn hier goede voorbeelden van. De contouren zijn al goed te zien. Aan het eind van dit jaar is de Grotestraat gereed. Maar dit zijn zeker niet de enige ingrediënten voor een bruisend centrum. De kracht ligt vooral bij de ondernemers en hun personeelsleden. Zij vormen het centrum van Nijverdal. Zij geven dit prachtige centrum een echt gezicht!’

 

Maar wat maakt Nijverdal ‘Nijverdal’ en hoe gastvrij is Nijverdal eigenlijk? Om hier een goed beeld van te krijgen, hebben verschillende werkgroepen onder begeleiding van Tom Kikkert, identiteitsinspirator, gekeken naar het DNA van Nijverdal. Gastvrijheid, persoonlijk betrouwbaar en sport & natuur zijn volgens de werkgroepen de kernwoorden die Nijverdal typeren.

Het samenwerken aan een nog bruisender centrum heeft Jan Karel Eshuis van Unique Mode doen besluiten dit jaar een derde winkel te openen. ‘Je merkt aan alles dat we met zijn allen op de goede weg zijn. Het centrum begint steeds meer te bruisen en we zetten er echt samen de schouders onder’.

 

En dat Nijverdal ‘gastvrij’ is, onderstrepen de mystery shoppers die deze avond vertelden over hun ervaringen. In de afgelopen weken hebben zij namelijk een bezoek gebracht aan verschillende winkels in Nijverdal. Wat ze vooral opviel is de creativiteit van de ondernemers. De manier waarop ze inspelen op bijvoorbeeld de verbouwing van de Grotestraat.

Aan het eind van de avond keek de doorgewinterde retailkenner Kasper Klaarenbeek op een ‘MerkWaardige’ manier naar de dagelijkse praktijk van ondernemen. De zaal werd uitgedaagd om ‘gewone’ dingen om te bouwen naar waarde(n)volle ervaringen en herinneringen.

De geslaagde en inspirerende avond werd onder genot van hapje en drankje uitgebreid geëvalueerd. Met een leuk, gevulde goodiebag keerden ondernemers en medewerkers met nieuwe ideeën en inzichten huiswaarts.
Wij mogen dus best meer trots zijn op Nijverdal!