Calamiteitenapp

Calamiteiten App in gebruik; voorbeeld uit de praktijk.
Afgelopen week is er een verdachte situatie geweest bij de Tourist Info. Verdachten vroegen naar VVV cheques en probeerden de medewerker af te leiden. Gelukkig is het ze niet gelukt. Er is direct een melding gemaakt in de calamiteiten app en de politie is ingeschakeld.
Maar wat moet je nu eigenlijk doen bij zo'n situatie?

1) Volg je onderbuik gevoel!
2) Laat je niet afleiden. Meestal stelt men een vraag waarbij je van de balie/kassa wordt afgehaald. Ook gaat het meestal niet om standaard vragen.
3) Loop dus niet mee. Want vaak blijven er één of meerdere achter bij de balie. Dat is nl het moment!
4) Soms stellen ze informatieve vragen over bijvoorbeeld assortiment bonnen om zo te achterhalen waar één en ander ligt.
5) Observeer. Let op: lengte, kleding, schoenen, haar, pet, bril etc
6) Geef ze aandacht (houden ze niet van) bijvoorbeeld door ze zichtbaar in de gaten te houden
7) Zodra ze door hebben dat ze geen kans hebben zullen ze het pand verlaten. Kan ook één voor één zijn.
8) Zodra ze weg zijn, signalement uitschrijven
9) Politie bellen via 0900-8844 en bericht in calamiteitenapp plaatsen
Een goed voorbeeld uit de praktijk waaruit blijkt dat de calamiteitenapp waardevol is! Wil jij ook in de groepsapp? Mail dan je telefoonnummer naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.